Priser

Alla priser är inklusive mervärdesskatt. Angivna vikter är nettovikt för innehållet.
Fiskfoder.se kan när som helst och utan förvarning höja eller sänka priset på en artikel. Det nya priset gäller från den dag det ändrades.


Viktig information till dig som beställer akvarium

Observera. Vi måte tyvärr reservera oss för ändrade priser från leverantör. Dagens oroliga marknad har gjort att priserna på vissa material ökar i snabbare takt än vad vi hinner ändra. Priserna som anges på akvarium och akvariebord är inte alltid uppdaterade. Maila oss på info@fiskfoder.se för aktuellt pris.

Om en vara är slut meddelar vi er det. Om en order inte fullföljs och betalas enligt val i kassan makuleras denna efter ett antal dagar med automatik beroende på betalningsalternativ.

Bankgiro: förskott 2 vardagar.
Swish: förskott 1 kalenderdagar.

 Villkor vid växtköp

Vid beställning av växter är det viktigt att vid ankomst till servicepoint skyndsamt hämta dessa. Ni får ett meddelande via SMS och det är på köparens ansvar att vara anträffbar samt skriva rätt telefonnummer. Vi tar inte ansvar för växter som legat mer än dagen efter ankomst till servicepoint och återbetalas ej. Vi levererar växter alla dagar i veckan. Beroende på vilken tid och dag du lagt din beställning kan din order därför dröja några dagar extra. Vi reservera oss mot leverans vid kall väderlek och då vi inte anser det lämpligt att skicka växter kommer vi att efter mailavisering till beställaren att vänta med leverans. Beställaren kan intill den tidpunkt då frakt är beställd avbeställa hela eller delar av beställningen. Likaså kan leveransen senarläggas till i början på nästkommande vecka om du har leveranadress i norra sverige.

Växter är trots allt ömtåliga och känsliga. De är levande och kan av olika anledningar bli dåliga och inte hålla måttet. Det kan då hända att vi stryker en växt från din order, eller att vi ersätter växten med en likvärdig. Skriv gärna i meddelandefältet vid beställning om eventuella önskemål för ersättningsväxter.

Inga returer av växter godkännes efter leverans om det inte är en reklamation. Denna skall i de fallen anmälas inom 24timmar från mottagandet efter att du skickat foto av växterna och maila till info@fiskfoder.se

Betalningsalternativ

Bankgiro
Betala direkt till vårt bankgiro på nummer 816-2133. Märk betalningen med ditt ordernummer.

Swish
För smidigt över din betalning via vårt swishnummer 123 105 23 72. Märk betalningen med ditt ordernummer.

Klarna
Via Klarna kan du välja mellan flera olika betalningsalternativ. Du väljer betalningsalternativ direkt vid checkout, eller senare när du får din betalningsavisering. I de flesta fall får du hem varan innan betalningen förs över till oss.

Payson kortbetalning
Gör dina inköp direkt med ditt kort. Vi använder även här Payson som mellanhand. Enkelt och säkert, och helt utan extra kostnad.


GDPR

Enligt EU-lagen om lagring av personuppgifter, GDPR, är vi skyldiga att informera er om vilka uppgifter vi lagrar och i vilket syfte detta sker. Vi är också skyldiga att informera er om hur länge vi lagrar uppgifterna och om hur ni på ett enkelt sätt kan välja bort er information från vår databas och vilka konsekvenser detta kan medföra.

Genom att registrera er eller genomföra ett inköp via vår e-handel registrerar vi följande uppgifter om er:
- Förnamn och efternamn
- Adress och postadress
- Mobil- eller telefonnummer.
- E-mailadress

Dessa uppgifter använder vi för att behandla ert köp och för att vid förekommande fall kunna erbjuda er den garanti eller returrätt som ni enligt konsumentköplagen har rätt till.
Uppgifterna kommer inte per automatik att användas för utskick eller andra erbjudande.
För att bli registrerad för utskick eller erbjudande måste ni aktivt ge ert samtycke till detta genom att kryssa i ert medgivande. Detta görs vid en frivilliga registrering eller vid köp.
Ni kan när helst ni önskar bli raderade från vårt register. I dessa fall kommer era uppgifter att göras anonyma för oss och för andra. I dessa fall måste ni hävda er rätt till garanti genom uppvisande av original följesedel eller andra transaktionsuppgifter.
Uppgifter, såsom Namn, adress och postnummer kommer att finnas hos oss i vårt register för att fullgöra lagen om bokföringsskyldighet. Dessa uppgifter lagras i 7 år. Efter denna tid är vi inte skyldiga att uppvisa våra transaktioner och uppgifterna kommer att förstöras.
Ni kan, när som helst under dessa 7år välja att bli borttagen ur vårt register och göra era uppgifter anonyma.
Genom att godkänna våra köpvillkor vid registrering eller köp godkänner ni också att ni tagit del av ovanstående.

Betalningsvillkor:
För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. För övrigt är det Klarnas respektive Paysons villkor och avtal som gäller. Om du väljer att betala med swish skall betalning ske i direkt anslutning till köpet. Betalas det  via bankgiro ska betalningen tillhandahållas inom 4 arbetsdagar.  Betalningar som inte är bokförda på vårt konto efter denna tid gör att ordern makuleras.

Ångerrätt:
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du ska kunna nyttja din ångerrätt MÅSTE du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det DU som står för returkostnaden. Om varan returneras i ofullständig eller trasig förpackning reduceras det återbetalda beloppet med motsvarande värdeminskning. Saknas orginalförpackning reduceras priset med 50%. Ångrar du din beställning kan du avboka ordern genom att maila oss på info@fiskfoder.se så länge den inte är skickad, när den är skickad så får du stå för frakten om du ångrar ditt köp.

Maila till: info@fiskfoder.se                                 Skicka till: Fiskfoder.se, Sniberup 9349, 242 97 Hörby.

OBS! Vi har ingen ångerrätt på levande växter. Efter att vi mottagit varan och godkänt den för retur betalar vi ut erlagt pris exklusive frakt till dig. För akvarium som är beställningsvara avgår en returkostnad på 30% av varans värde. Vi lagerför inte dessa så det är en kostnad från vår leverantör.  

 Reklamation:

Alla reklamationer skall meddelas oss inom 24 timmar efter mottagen vara och själva varan vara oss tillhanda senast 14 dagar efter leverans. Eventuell återbetalning eller ersättningsvara till kunden sker utan dröjsmål när varan är oss tillhanda och i godkänt skick. Returen skall för att godkännas vara oskadd och VÄL packad. Retur som inte har returnerats i säljbart skick kommer att nekas eller göras avdrag för värdeminskning.
Konsumentlagens riktlinjer gäller. Maila till: info@fiskfoder.se                Skicka till: Fiskfoder.se, Sniberup 9349, 242 97 Hörby.

Leverans

Beställningar skickas 3-5 helgfria vardagar efter lagd order. Oftast 2-3 dagar efter order om denna är lagd före klockan 15.00. Detta gäller våra lagerförda artiklar. 

Vi förbehåller oss rätten att inte leverera vissa skrymmande varor men erbjuder dessa för avhämtning vårt lager. Max mått är generellt 1500x500x300mm. Akvarium skickas inte med fraktbolag till kund. Endast för avhämtning vårt lager.  

Ej uthämtade leveranser debiteras 300 kronor för returfrakt och hanteringskostnader oavsett orderns värde.

Hemleverans ingår i varans pris inom Hörby kommun vid köp för över 400kr

Skador

Anmäl direkt vid hämtning om paketet är skadat eller om tveksamheter finns att innehållet är oskadat. Ta bilder och dokumentera skadan och skicka bilder samt information till info@fiskfoder.se Dessa bilder ligger till grund för vilken typ av reklamation det är, och hjälper oss vid eventuell kontakt med fraktbolaget.

Om inget annat överenskommes skall varan returneras till oss adress: Fiskfoder.se, Sniberup 9349, 242 97 Hörby.

Artiklar med mindre värde krediteras er till fulla värdet + eventuell frakt eller del av frakt på det sätt som köpet är gjort. Vi tar oss rätten att inte ersätta varan med vara. 

Du som beställer akvarium och andra beställningsvaror.

Beställningsvarors leveranstid kan variera beroende på leverantörens lagerstatus. Vi reserverar oss för slutförsäljning både i vårt eget och i våra leverantörers sortiment. Vi skickar endast Nano akvarium och kompletta akvarium från Juwel. De senare levereras direkt från vår grossist. I övrigt se på sidan. Beställning av akvarium.

Leveranstid

Beroende på valt fraktsätt. Se information om respektive fraktsätt nedan.

Vi reserverar oss mot att varan kan vara slutsåld eller inte finnas i lager. Vi jobbar fortlöpande med att denna situation inte skall uppstå men inget system är fullkomligt. Skulle varan inte finnas i lager, kan vi efter kontakt med kund ersätta denna mot en likvärdig eller bättre. Vi restnoterar inte någon order. Är detta inte möjligt kommer denna orderrad att makuleras. 

Vid beställning av växter är det viktigt att vid ankomst till servicepoint skyndsamt hämta dessa. Ni får ett meddelande via SMS och det är på köparens ansvar att vara anträffbar samt skriva rätt telefonnummer. Vi tar inte ansvar för växter som legat mer än dagen efter ankomst till servicepoint och återbetalas ej. Vi levererar växter hela veckan. Beroende på vilken tid och dag du lagt din beställning kan din order därför dröja några dagar extra. 
Växter är trots allt ömtåliga och känsliga. De är levande och kan av olika anledningar bli dåliga och inte hålla måttet. Det kan då hända att vi stryker en växt från din order, eller att vi efter kontakt med er ersätter växten med en likvärdig. Skriv gärna i meddelandefältet vid beställning om eventuella önskemål för ersättningsväxter.

Posten
Vid order under 2 kg kan du välja posten som alternativ. Paketet hämtar du på postens utlämningsställe. Leveranstiden är oftast nästkommande vardag. Detta med reservation för vart i landet mottagaradressen finns, då det i vissa fall kan dröja upp till 3 helgfria vardagar

DHL Servicepoint
Vår normalfrakt är DHL servicepoint. Normal leveransdag är nästkommande vardag efter att den skickats till din valda servicepoint. Beroende på mottagaradress kan det dock ta upp till 5 helgfria vardagar.

 Fraktkostnad

Vid beräkning av fraktkostnad är det en beräkning av volym och vikt. En skrymmande artikel med låg vikt kan få en högre fraktkostnad än en mindre artikel med högre vikt, precis så som en lättviktig artikel som kräver större emballage kan ha dyrare frakt än en tyngre artikel som kräver mindre emballage. Observera att vissa skrymmande artiklar endast kan skickas med DHL. 
Vi räknar ut frakten inklusive emballage. 

Fraktkostnad med Posten (brev):
0,1 - 0,25kg        50,00 kr  (ej spårbart och kan endast användas för mindre beställningar)

Fraktkostnad med Posten (paket):
0,1 - 1,0kg          88,00 kr

1,1 - 2,0kg        124,00 kr

Fraktkostnad med DHL till servicepoint:

0,1 - 1,0kg          80,00 kr

1,1 - 3,0kg          85,00 kr

3,1 - 5,0kg        95,00 kr

5,1 - 10,0kg    114,00 kr

10,1-20,0kg     255,00kr

Hos oss behöver du inte registrera dig som kund för att lägga order och se vad totalbeloppet blir. Lägg artiklar i din varukorg och gå till kassan. Kryssa i valbart betalsätt och fraktalternativ. 

Order över 800 kr skickas fraktfritt* med DHL Observera * Detta gäller inte skrymmande artiklar

 Företagsinformation och kontaktuppgifter

Continuous Improvement i mellanskåne AB med bifirma Fiskfoder.se
Sniberup 9349
24297 HÖRBY
Telefon: 0708 26 86 27

Bank: Swedbank
Org nr: 556805-5411

 (Vi reserverar oss mot eventuella fel på sidan)