2018-04-26 19:17
Lars Olof

Hej alla goa akvarister, kunder och blivande kunder. Fredag förmiddag och helgen närmare sig med stormsteg. Skall bli lite westernridning i helgen med föreningens klubbmästerskap. Är väl inte jättetaggad då vädret är riktigt dåligt och. Förvisso är tävlingen inomhus men som bekant är inte hästar så små och till viss del måste man vara utomhus. Men det löser vi och kommer hem glada och trötta på Lördagkväll.

Nu till mitt inlägg i bloggen.

Måste bara få lyfta fram våra svenska grossister inom akvaristik och djurtillbehör. Senaste veckan var en lite småtung vecka vad gäller reklamation och garantier på levererade varor. Började med att en artikel saknades i vårt lagersaldo. Kontrollerar och det visar sig att vi inte fått den. Slarvigt av ossa att inte kolla. Dagen därpå kommer kund in med 2 luftpumpar. Den ena med handhavandefel och den andra gav helt enkelt inget tryck. Bägge av kända märken. Lagade den söndriga som kunden själv tagit i sönder och densamme fick en ny för den andra. Samma dag eller möjligen dagen därpå mailar en kund som handlat ett komplett akvariepaket och hörde lite brum från transformatorn i rampen.

Mailar till leverantören och förklara mitt slarv med följesedeln och kontroll och förklarar felen på pump och lysrörsramp. 

Får tillbaka ett klart och tydligt svar vad som gäller och frågor om kredit eller nya produkter och vart dom skall skicka rampen. Blir behandlad precis så som vi försöker och vill behandla våra kunder. Lösa problemet så smidigt det på något sätt går och kör vidare. 

Utrustning och tillbehör eller vad det månda vara går ibland sönder och det kommer det alltid att vara på det sättet. Då gäller det att köpa från rätt leverantörer. Både för er del och för vår del. 

Ha det gott